جلسات دوره
جهت فعال شدن جلسات غیر رایگان حتما باید در دوره ثبت نام کنید.
معرفی Unity و نصب
معرفی دوره و اهداف آن
دانلود و نصب Unity Hub و Unity Editor
مرور بر محیط کاربری Unity
مفاهیم پایه در Unity
مفهوم GameObject و Component
استفاده از Transform، Position، Rotation و Scale
آشنایی با Hierarchy و Inspector
کار با صحنهها (Scenes)
ایجاد و مدیریت صحنهها
ذخیره و بارگذاری صحنهها
مفهوم Prefab و استفاده از آن
مبانی اسکریپتنویسی در Unity با C#
معرفی زبان برنامهنویسی C#
نوشتن اولین اسکریپت
استفاده از MonoBehaviour و رویدادهای اصلی (Start، Update)
مفاهیم پایه فیزیک و برخورد
معرفی سیستم فیزیک Unity
استفاده از Rigidbody و Collider
مدیریت برخوردها و تریگرها
کار با اشیاء دوبعدی (2D)
ایجاد و مدیریت Spriteها
استفاده از Tilemap برای ساخت نقشهها
کار با اشیاء سهبعدی (3D)
ایجاد و مدیریت مدلهای سهبعدی
استفاده از Materials و Textures
نورپردازی و دوربینها
انواع نورپردازی و تنظیمات آنها
کار با دوربینها و تنظیمات مختلف
صدا و موسیقی در بازی
افزودن افکتهای صوتی و موسیقی پسزمینه
استفاده از AudioSource و AudioListener
سیستم UI در Unity
ایجاد و مدیریت UI با استفاده از Canvas
کار با عناصر UI مانند Button، Text، Image
انیمیشن در Unity
مبانی سیستم انیمیشن
ایجاد انیمیشنهای ساده و استفاده از Animator
ورودی کاربر و کنترلها
مدیریت ورودیهای مختلف (کیبورد، موس، تاچ)
ایجاد سیستم کنترل کاراکتر
ذخیرهسازی دادهها
ذخیرهسازی دادههای بازی با استفاده از PlayerPrefs
مدیریت فایلهای ذخیرهشده
مدیریت صحنهها و انتقال بین صحنهها
استفاده از SceneManager برای انتقال بین صحنهها
مدیریت دادهها بین صحنهها
پیشرفتههای اسکریپتنویسی در Unity
مفاهیم پیشرفتهتر C# و استفاده از آن در Unity
ایجاد کلاسهای Manager و Singleton
مفاهیم پایه شبکه در Unity
مقدمهای بر شبکه و بازیهای چندنفره
استفاده از Unity Networking (UNet) و معرفی آن
کار با Photon Unity Networking (PUN)
معرفی Photon و تنظیمات اولیه
ایجاد حساب کاربری و تنظیمات سرور
ایجاد اتاقها و مدیریت بازیکنان
ایجاد و مدیریت اتاقهای بازی
ورود و خروج بازیکنان
ارسال و دریافت دادهها بین بازیکنان
استفاده از RPC برای ارسال دادهها
همگامسازی دادهها بین بازیکنان
مدیریت زمان و همگامسازی بازی
استفاده از Tickrate و همگامسازی زمان
مدیریت تاخیر و لگ در بازیهای آنلاین
سیستمهای چت و پیامرسانی
ایجاد سیستم چت در بازی
مدیریت پیامها و اعلانها
مدیریت و ذخیرهسازی دادههای سرور
استفاده از دیتابیس برای ذخیرهسازی دادههای بازیکنان
مدیریت دادههای کاربر و پیشرفتها
امنیت و ضدتقلب در بازیهای آنلاین
روشهای جلوگیری از تقلب
امنیت دادههای شبکه
بهینهسازی بازیهای آنلاین
بهینهسازی عملکرد شبکه
کاهش پهنای باند مصرفی
آزمون و اشکالزدایی بازیهای چندنفره
آزمون عملکرد شبکه
شبیهسازی شرایط مختلف شبکه
معرفی پروژه و آمادهسازی
مرور کلی پروژه تخته نرد
ایجاد پروژه و تنظیمات اولیه
ایجاد صفحه اصلی و منوها
طراحی و پیادهسازی صفحه اصلی
ایجاد منوی ورود و ثبتنام
طراحی و پیادهسازی تخته نرد
ایجاد تخته و مهرههای بازی
پیادهسازی قوانین و حرکت مهرهها
سیستم بازی تکنفره
ایجاد سیستم بازی با هوش مصنوعی
پیادهسازی حرکتهای هوش مصنوعی
سیستم بازی دونفره محلی
پیادهسازی بازی دونفره محلی
مدیریت نوبتها و حرکتها
اتصال به سرور و ایجاد اتاقهای آنلاین
اتصال به سرور و مدیریت اتاقها
پیادهسازی ورود و خروج بازیکنان
مدیریت بازی آنلاین
همگامسازی وضعیت بازی بین بازیکنان
مدیریت دادهها و حرکات
پیادهسازی چت آنلاین
ایجاد سیستم چت در بازی
ارسال و دریافت پیامها
ذخیرهسازی و بازیابی پیشرفتها
ذخیرهسازی دادههای بازی و پیشرفتها
مدیریت دادههای بازیکنان
بهینهسازی و بهبود عملکرد
بهینهسازی کد و عملکرد بازی
رفع مشکلات و باگها
طراحی و پیادهسازی رابط کاربری نهایی
طراحی UI و UX نهایی بازی
بهبود ظاهر و تجربه کاربری
آزمون و اشکالزدایی نهایی
آزمون عملکرد و رفع مشکلات نهایی
شبیهسازی شرایط مختلف بازی
آمادهسازی برای انتشار
تنظیمات نهایی برای اندروید و iOS
تست و بهینهسازی برای دستگاههای مختلف
صادق جعفری
از کودکی به کامپیوتر و دنیای دیجیتال علاقه داشتم، به همین دلیل ترک تحصیل کردم و تمام تلاش خودم را صرفا برای یادگیری کامپیوتر، طراحی، برنامه نویسی و ... به کار گرفتم. در کنار مشاغل مختلفی که مجبور به انجامشان بودم برنامه نویسی را یاد گرفتم و از سال 1390 وارد بازار کار شدم و همیشه در تلاش هستم تا چالش های روبرو را با موفقیت پشت سر بگذارم.
شبکه های اجتماعی من